نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد | دانشگاه های مختلف

نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد | دانشگاه های مختلف

نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد

نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد به عوامل مختلفی بستگی دارد و جهت دانستن نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد باید این عوامل مد نظر شما قرار گیرد. مهمترین عواملی که بر روی شهریه پایان نامه شما موثر است را می تواند به صورت زیر ذکر نمود.

- رشته

- دانشگاه

- دوره شبانه یا روزانه

- شیوه تحصیل

حال جهت آشنایی با هریک از موارد فوق و تاثیر آن بر نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد توضیحاتی پیرامون هر یک ارائه می دهیم.

تاثیر رشته بر نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد

رشته تاثیر مستقیمی بر شهریه پایان نامه شما دارد. در کل باید بدانید رشته های فنی مهندسی هزینه ای به مراتب بالاتر از رشته های علوم انسانی و علوم پایه دارند. چراکه در رشته های فنی مانند عمران، برق و غیره دانشجو جهت انجام امور پایان نامه خود نیازمند تجهیزاتی می باشد که دانشگاه موظف به تامین آن می باشد. این درحالی است که درانجام پایان نامه مدیریت و یا انجام پایان نامه روانشناسی شما نیاز به ابزار خاصی جهت پیشبرد کار پایان نامه خود ندارید.

هرچند، در میان رشته های علوم انسانی و علوم پایه نیز هستند رشته هایی که جهت نوشتن پایان نامه نیازمند تجهیزات ویژه می باشند و این تاثیر مستقیمی بر نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد در این رشته ها دارد. به عنوان مثال رشته روانشناسی بالینی و رشته روانشناسی عمومی از لحاظ شهریه متفاومت هستند. و یا هزینه پایان نامه رشته کشاورزی به مراتب با هزینه پایان نامه رشته مدیریت فرق می کند.

دانشگاه

عامل دیگری که بر نحوه محاسبه شهریه پایان نامه ارشد تاثیر گذار است، دانشگاه دانشجو می باشد. شهریه پایان نامه دانشگاه آزاد با دانشگاه دولی تفاوت دارد. و همینطور دانشگاه پیام نور با سایر مراکز آموزشی. اینکه شما در کدام یک از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و سایر مراکز آموز عالی موررد تایید وزارت علومتحصیل می کنید، در نحوه محاسبه شهریه پایان نامه شما تاثیر مستقیمی می گذارد.

دوره و شیوه تحصیل

دوره و شیوه تحصیل نیز بر روی شهریه پایان نامه تان تاثیر می گذارد. اینکه شما روزانه هستید یا شبانه می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی تغییر دهد. هرچند دانشجویان روزانه شهریه ای پرداخت نمیکنند، با اینحال اگر شما نتوانید در پایان ترم 4 کار رساله خود را به سرانجام رسانید، سنوات خورده و موظف هستید برای پایان نامه خود شهریه پرداخت نمایید. میزان شهریه دانشجویان روزانه سنوات خورده نصف شهریه ثابت + هزینه کامل واحد می باشد.

علاوه بر این اینکه شما حضوری درس می خوانید و یا تحصیلتان غیرحضوری است نیز بر هزینه های شما تاثیر می گذارد. در کل دانشگاه برای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دانشجو قرار می دهد هزینه دریافت می نماید.

میزان شهریه پایان نامه ارشد

همانطور که دیدید میزان شهریه پایان نامه به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید برای محاسبه شهریه پایان نامه ارشد خود تمامی این عوامل را در نظر بگیرید. با توجه به گسترده بودن تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور و باتوجه به اینکه هریک از این مراکز ساز خود را میزنند، نمیتوان به طور قطع یک مبلغ خاص جهت شهریه پایان نامه معرفی نمود.

شما به دو حالت می توانید از میزان شهریه خود مطلع شوید. اولا به دانشگاه خود مراجعه کرده و از واحد مالی و حسابداری دانشکده سوال فرمایید.  یا می توانید به انتشارات دانشگاه مراجعه کنید اکثرا جدول شهریه ها در انتشارات دانشگاه موجود می باشد.

ثانیا اگر مراجعه حضوری به دانشگاه سخت است شما می توانید به وبسایت دانشگاه خود مراجعه نموده و در آنجا از هزنیه ها مطلع شوید. جهت اینکار سایت دانشگاهتان مراجعه کرده و شهریه پایان نامه را جستجو نمایید تا جداول مربوطه برایتان نمایان شود. در ادامه دو نمونه از دانشگاه تهران و علم و صنعت ارائه شده است.

شهریه دانشگاه تهران

شهریه دانشگاه علم و صنعت

۱۴۰۲/۱۲/۱۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
How to write my master thesis?

How to write my master thesis?

Writing a master's thesis needs a special ability that many graduate students don't have, and this [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب